onsdag 26. mars 2014

Nesten som julaften - første utkast kjøkkentegninger

Kjøkkenet - husets kanskje viktigste rom. Nå er riktignok kjøkkenet i Lun mer en del av et stort stue/kjøkkenrom enn et eget rom, men dog - mye skal stemme. Det skal fungere rent praktisk, det bør må se innbydende ut, og helt ærlig - jeg vil ha et kjøkken jeg kan se og på tenke "fader så fint kjøkken vi har". (Tanken er at mine kulinariske ferdigheter skal skyte til værs når vi får oss et stort, fint kjøkken - det er lov å håpe ;)). 

Sist torsdag var jeg hos Hege på Studio Sigdal på Jessheim og hadde første kjøkkenprat. Vegard måtte stå over dette besøket pga jobb. Her gikk vi gjennom mine tanker for et kjøkken, vi så på fronter, benkeplater, farger, og vi tegnet opp en grovkladd. Idag kom første utkast av tegninger på mail - å lykke :D


Med vitrineskap:












Uten vitrineskap, men med glassdører:













Med barløsning:













Motsatt vegg:












Alle tre er jo fine, men jeg har vel kanskje fått en liten favoritt. Kjøkkenet heter forresten Scala og kan sees nærmere her. Mandag skal vil tilbake til Sigdal å se nærmere på tegningene - GLEDER MEG! Uansett har vi god tid på oss, men av og til er det godt å ha god tid også - hastverk er lastverk!




Ps: Det blir kanskje litt mange innlegg her på bloggen nå i begynnelsen, jeg har jo så mange ideer for innredning, bad, kjøkken, you name it. Det er riktignok en stund til dette huset står klart, men det føles godt å få ting ned "på papiret", dette skal jo først og fremst være som en dagbok for meg. Jeg håper allikevel at noen vil finne det gøy å følge med ettersom månedene går :)

2 kommentarer:

  1. Hei, gled deg til en spennende tid med husbygging. Vi er godt igang med vårt hus nr 2. Og har vært på Jessheim og valgt det samme kjøkkenet :)

    Lykke til!
    Jorunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra - første kommentar på bloggen :)
      Flott Nukleus dere bygger, det var oppe til vurdering her også :)

      Takk :)
      Linda

      Slett